تبلیغات
ساقی کوثر - نقش یهودیان در دوران ظهو5ر-کتاب عصر ظهور20
دوشنبه 10 شهریور 1393

نقش یهودیان در دوران ظهو5ر-کتاب عصر ظهور20

   نوشته شده توسط: محب امیرالمومنین    نوع مطلب :امام زمان ،کتابخانه ،

نقش یهودیان در دوران ظهو5ر-کتاب عصر ظهور20

ساقی کوثر

صفحه : 73

 

" درفش هاى سیاه ، از خراسان ظهور كنند . هیچ چیز قادر به بازگرداندن آنها نیست ، تا سرانجام در

قدس برافراشته شوند " .

روایاتِ مربوط به بیرون آوردن تورات اصلى از غارى در انطاكیه و كوهى در شام

و فلسطین و دریاچه طبریه ، توسط حضرت مهدى ( علیه السلام ) و استدلال آن حضرت بر

یهودیان ، بوسیله تورات نیز از جمله همین روایات است .

از پیامبر اسلام ( صلى الله علیه وآله ) روایت شده كه فرمود :

" تورات و انجیل را از سرزمینى كه انطاكیه نامیده مى شود بیرون آورد . " ( 1 )

و نیز از آن بزرگوار نقل شده كه فرمودند :

" صندوق مقدس را از غارى در انطاكیه و بخش هایى از تورات را از كوهى در شام بیرون آورده و به

وسیله آن با یهودیان به استدلال پردازد و سرانجام بسیارى از آنها اسلام آورند . " ( 2 )

همچنین از پیامبر ( صلى الله علیه وآله ) نقل شده كه فرمود :

" صندوق مقدس از دریاچه طبریه به وسیله او آشكار شود و آن را در حضورش در بیت المقدس قرار

دهند و چون یهودیان آن را مشاهده نمایند ، به جز اندكى بقیه ایمان آورند . " ( 3 )

تابوت سكینه یا صندوق مقدس ، همان است كه در فرموده خداى متعال آمده

است :

" پیامبرشان گفت : دلیل و نشانه بر پادشاهى او ( طالوت ) این است كه آن صندوق ( صندوقى كه موسى

را در آن به آب افكندند ) كه در آن سكینه و آرامشى از جانب پروردگارتان و بازمانده اى از آنچه آل موسى و

آل هارون باقى گذاشته اند ، در حالى كه آنرا فرشتگان حمل مى كنند به سوى شما خواهد آمد ، به راستى در آن

نشانه اى ( از صداقت حاكمیت طالوت ) براى شماست چنانچه مؤمن باشید . " ( 4 )

پاورقى ----------------------------------

( 1 ) بحار : 51 / 25 .

( 2 ) منتخب الأثر ص 309 .

( 3 ) الملاحم والفتن ص 57 .

( 4 ) بقره / 248 .

 

 

 صفحه : 74

 

در تفسیر آیه آمده كه این صندوق كه در آن میراث پیامبران ( علیهم السلام ) وجود دارد ،

دلیل و نشانه اى براى بنى اسرائیل است تا بدانند چه كسى شایستگى فرمانروائى

دارد ، از این رو فرشتگان آن را آورده و از میان جمعیت بنى اسرائیل عبور داده و

آنگاه در پیش روى طالوت ( علیه السلام ) قرار مى دهند ، سپس طالوت ( علیه السلام ) آن را به داوود و او

به سلیمان و او به وصى خود آصف بن برخیا تسلیم مى كند ، اما بنى اسرائیل بعد از

وصى حضرت سلیمان چون از دیگرى اطاعت مى كنند آن صندوق را از دست

مى دهند .

و منظور از جمله " فیسلم كثیر منهم " ( بسیارى از آنان ایمان مى آورند ) و یا " اسلمت

إلا قلیلا منهم " ( بجز اندكى از آنان بقیه ایمان مى آورند ) ممكن است كسانى باشند كه

صندوق مقدس را مى بینند و یا كسانى كه حضرت مهدى ( علیه السلام ) بوسیله تورات اصلى با

آنان استدلال مى نماید و یا افرادى كه حضرت آنان را پس از آزاد سازى فلسطین در

آنجا باقى مى گذارد .

در روایتى دیگر آمده كه تعداد سى هزار نفر از یهودیان به حضرت ایمان

مى آورند كه نسبت به كل جمعیت آنان ، رقم اندكى است .

از جمله روایت هاى مربوط به یهود ، روایت هاى درگیرى حضرت و یارانش با

یهودیان است . همچون حدیث بیرون راندن آنان از جزیرة العرب توسط حضرت

كه قبلا گذشت . این اقدام حضرت با پیروزى بر یهودیان و بیرون راندن آنان از

فلسطین به پایان مى رسد ، علماء شیعه و سنى روایات مربوط به نبرد بزرگ حضرت

مهدى ( علیه السلام ) با سفیانى را نقل كرده اند ، نبردى كه از پشتیبانى یهودیان و رومیان

برخوردار است . این نبرد در جبهه اى از انطاكیه تا عكّا امتداد دارد ، یعنى در طول

ساحل سوریه ، لبنان و فلسطین و از آنجا تا طبرستان ، دمشق و قدس ادامه مى یابد .

شكست بزرگ وعده داده شده یهود در آنجا اتفاق مى افتد بگونه اى كه سنگ و

 

 صفحه : 75

 

درخت به سخن مى آیند كه اى مسلمان ! این شخص یهودى است ، او را بكش .

شرح این مطلب در فصل نهضت ظهور حضرت مهدى ( علیه السلام ) ( ارواحنا فداه ) خواهد

آمد .

حدیث دیگر مربوط به نبرد " مرج عكّا " است كه شاید جزئى از جنگ بزرگ

پیشین باشد ، هر چند احتمال آن هست كه جزئى از دومین نبرد حضرت مهدى ( علیه السلام )

با غربیها و پشتیبانان یهودى آنها باشد ، كه پس از گذشت دو یا سه سال از آزادى

فلسطین و شكست یهودیان و غربى ها به وقوع مى پیوندد .

به گفته روایات ، حضرت مهدى ( علیه السلام ) پس از آن نبرد ، پیمان صلح و عدم تجاوزى

را به مدت 7 یا 10 سال با روم یعنى غربى ها منعقد مى كند كه ظاهراً حضرت

عیسى ( علیه السلام ) میانجى و واسطه آن پیمان است ، اما آنان پس از دو یا سه سال پیمان

شكنى نموده ، و با هشتاد لشكر كه هر یك متشكل از 12 هزار تن مى باشد ، به نبرد

مى پردازند . در این نبرد بزرگ ، بسیارى از دشمنان خدا به هلاكت مى رسند تا جائى

كه این نبرد را به كشتار عظیم و ضیافت " مرج عكا " توصیف مى كنند ، یعنى

ضیافتى كه درندگانِ زمین و پرندگان آسمان از گوشت بدن ستمگران استفاده

مى كنند .

از امام صادق ( علیه السلام ) نقل شده كه فرمود :

" شهر روم را با تكبیر 70 هزار مسلمان مى گشاید ، آنان شاهد این كشتار عظیم و خوان گسترده خدا

در مرج عكّا خواهند بود . " ( 1 )

از جمله این روایتها ، احادیث مربوط به موقعیت نظامى شهر عكّا در زمان ظهور

حضرت است كه حضرت ، آنجا را پایگاه دریائى براى فتح اروپا قرار مى دهد .

پاورقى ----------------------------------

( 1 ) بشارة الاسلام ص 297 .


دانلود کل متن کتاب


برچسب ها: کتاب عصر ظهور ، حوادث دوران ظهور ،

دنبالک ها: دانلود کتاب عصر ظهور ،